Jeugdpakket |
Het Kabinet stelt een Jeugdpakket van € 58,5 miljoen beschikbaar voor jongeren in coronatijd. Gemeenten kunnen hiermee activiteiten en ontmoetingen faciliteren binnen de geldende beperkingen. De jongeren zelf worden actief betrokken bij de invulling. |
|
|
|
|
|
Document De Andere Vraag helpt lokale teams bij dialoog met partners |
In de vastgestelde Norm voor Opdrachtgeverschap vormen vijf basisfuncties voor lokale teams een belangrijk uitgangspunt. Naast de algemene vragen over het versterken van het gewone leven is in De Andere Vraag per basisfunctie nog een aantal vragen uitgewerkt om in dialoog met lokale partners visie, beleid en praktijk rondom het wijkgericht werken verder te ontwikkelen |
|
|
|
|
Samen leren in tijden van corona; Hoe blijven we met plezier en in balans werken? |
Hoe blijven we met plezier en in balans werken in een onzekere, ongewisse context, vaak via digitale wegen en op afstand? |
|
|
|
|
|
|
Nieuwe aflevering: Kinderen en ouders behandel je samen |
Kinderen met problemen hebben vaak ouders die ook hulp kunnen gebruiken. Samen en gelijktijdig behandelen, dus. Zo mogelijk thuis, zo nodig in een instelling. Dat laatste gebeurt bij de behandelmethode KINGS, Kind In Gezond Systeem. |
|
|
|
|
|
|
Bekijk de Webinar Evaluatie Passend Onderwijs en nú verder! |
Op 25 november 2020 vond het webinar ‘Evaluatie Passend Onderwijs en nú verder!’ plaats. De digitale landelijke netwerkbijeenkomst voor samenwerkingsverbanden PO/VO en gemeenten. Heb je de webinar gemist en ben je benieuwd naar de presentaties over Verbeteraanpak Passend Onderwijs en De verbinding onderwijs-zorg? Die vind je hier. |
|
|
|
Doe 16 december mee met Dialoogmiddag #3 |
Tijdens de derde dialoogmiddag van de reeks ‘Met andere ogen’ ga je in gesprek over de rol van bestuurders in het vergroten van de ontwikkelkansen van kinderen |
|
|
|
|
|
Projectenbundel |
Waar staan we met onderzoek naar huiselijk geweld en kindermishandeling? Om kennisuitwisseling te stimuleren, bundelde ZonMw projecten die op dit moment lopen. |
|
|
|
|
|
|
Vraag: Hoe zorgen we ervoor dat degenen die om hulp vragen zich minder schuldig voelen? |
OZJ-ontwikkelaar Ineke Glissenaar vraagt zich af: hoe zorgen we ervoor dat degenen die om hulp vragen zich minder schuldig voelen? Ook in de jeugdhulpverlening? Bekijk de video met het vraagstuk en praat erover mee op HartvoordeJeugd. |
|
|
|
Interview over community aanpak: |
"Hoe kunnen we de gemeenschap ondersteunen om kinderen een gezondere start te gunnen?" Hierover gingen drie deskundigen het gesprek aan met programma Kansrijke Start. |
|
|
|
|
|
Athena onderzoek naar jeugdbeschermingspilots samengevat |
Vanaf januari 2020 heeft het Athena Instituut van de Vrije Universiteit Amsterdam de pilots gevolgd in een actie-onderzoek. De belangrijkste bevindingen zijn nu in een compacte weergave gepubliceerd. |
|
|
|
|
|
|
Wegwijzer: Zorgvuldig handelen bij toestemming voor jeugdhulp |
Twijfel jij als jeugdhulpverlener wel eens of er toestemming nodig is van ouders voor de inzet van jeugdhulp? Deze wegwijzer helpt je een afweging te maken. |
|
|
|
|
|
Getekend Plan: Visuele ondersteuning voor rapportages |
De Jeugdbeschermingspilot Utrecht heeft een visueel plan ontwikkeld wat door organisaties gebruikt kan worden voor rapportages. |
|
|
|
|
|
|
CBS Jaarrapport Jeugdmonitor 2020 gepubliceerd |
Het Jaarrapport van de Jeugdmonitor beschrijft hoe het jeugdzorggebruik is verlopen op basis van cijfers over kernindicatoren en jeugdzorggebruik. |
|
|
|
|
|
Hart onder de riem voor zorgmedewerkers |
Via online advertenties roept de campagne #ikzorg alle Nederlanders op een liefdevolle boodschap te delen met een zorgmedewerker uit de eigen omgeving en zo te laten zien hoe trots we zijn op de sector. Op de actiepagina van Ik Zorg kan een gepersonaliseerd filmpje gemaakt worden dat vervolgens gedeeld kan worden met de zorgmedewerker en/of op social media. |
|
|
|
|
Interesse in de nieuwsbrief Zorg voor de Jeugd? |
Meld je dan snel aan via deze button en ontvang de nieuwsbrief op het door jou opgegeven e-mailadres. Of tip een collega! |
|
|
|
|