Hoe staat het er eigenlijk voor met het Rotterdamse cultuuronderwijs? |
|
 |
|
KCR NIEUWSBRIEF MRT 2021 |
|
Hoe staat het er eigenlijk voor met het Rotterdamse cultuuronderwijs? KCR is hier op verschillende vlakken mee bezig. In april lanceren we Evi 2.0. Een handig evaluatie-instrument waarmee je de staat van cultuuronderwijs op jouw school peilt. Evi verkent vier thema’s: visie, programma, deskundigheid en samenwerking. Hierna plan je vervolgstappen (scholing of training) die bij jouw school aansluiten. Naast Evi start KCR dit jaar de pilot Monitor Cultuuronderwijs Rotterdam. Hiermee kunnen we de kwaliteit, spreiding en het effect van het Rotterdamse cultuuronderwijs inzichtelijk maken. Zodat we dankzij data, samen met culturele partners en het onderwijs bouwen aan nóg beter cultuuronderwijs. Benieuwd naar de monitor?
|
|
|
Cultuurtraject biedt geannuleerde activiteiten een alternatief |
Iets later dan je van ons gewend bent, kunnen scholen zich vanaf 17 mei inschrijven voor Cultuurtraject 2021/2022. Maar goed nieuws, tot die tijd werkt Cultuurtraject samen met de culturele partners hard achter de schermen, om voor geannuleerde activiteiten een alternatief te bieden. Het Cultuurtraject team is druk aan het puzzelen zodat zoveel mogelijk leerlingen alsnog een culturele activiteit krijgen aangeboden. |
|
|
Wil jij ook meedoen aan KunstPakt? Meld je aan |
Op 23 maart was de eerste KunstPakt themabijeenkomst Plezier in Taal. Kijk de uitzending hier terug. Host Milou Adjanga verwelkomde Theo Kemperman, Martine van der Pluijm en Elten Kiene. Op 3 maart lanceerden we KunstPakt, deze uitzending kun je hier terugkijken. Wil jij ook een stevigere plek voor kunst & cultuur op jouw school en heb je een geniaal idee? Meld je dan aan voor KunstPakt. |
|
|
Jazz Correa Coördinator en consulent speciaal onderwijs In het verleden heb ik als juf gezien, gevoeld en ervaren hoe kunst- en cultuurlessen kinderen de mogelijkheid bieden om zich op hun eigen creatieve manier verder te ontwikkelen. KCR helpt om deze mogelijkheden ook te creëren voor leerlingen in het speciaal onderwijs. Door bijvoorbeeld voor het speciaal onderwijs zorgvuldig activiteiten te selecteren in het Cultuurtraject aanbod. En ook kunstvakdocenten hun deskundigheid te helpen bevorderen, zodat zij lessen van dezelfde hoge kwaliteit kunnen geven aan leerlingen met speciale onderwijsbehoeften. Als coördinator zet ik mij iedere dag in om meer te realiseren voor deze leerlingen en als consulent denk ik graag mee met makers en leerkrachten. Dus heb je een vraag, uitdaging of vernieuwend idee rondom cultuuronderwijs voor het speciaal onderwijs, neem contact op met mij! |
|
|
|
06 APR | KunstPakt Vakmanschap gratis | digitale sessie | 13.30-14.15 Kijk 06 april naar KunstPakt Vakmanschap. Hoe zit het met het geloof in eigen kunnen van de Rotterdamse leerling? Hoe zorg je ervoor dat zij voldoening haalt uit het ploeteren, fouten maken en toewerken een eindresultaat en daar trots op is? Ontdek met ons en de reporters die op pad zijn geweest in de stad de verschillende perspectieven op dit onderwerp. En laat je op 6 april inspireren hoe kunst & cultuur het thema invulling kan geven. |
|
|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
|
|
|
ICC Masterclass - Begroten & Subsidies |
€100 | digitale masterclass | 15.30-18.00 | meer informatie>> |
|
|
|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
|
|
|
Bijeenkomst Netwerk Cultuureducatie en Talentontwikkeling |
voor leden | digitale sessie | 10.30-12.00 | meer informatie>> |
|
|
|
|
|